Shop Mobile More Submit  Join Login
×

:iconniaro: More from niaro


Featured in Collections

Journals by evilitachi

journals coms by Sukisshui

journals by nothingsgoingon


More from DeviantArt



Details

Submitted on
October 19, 2013
Link
Thumb

Stats

Views
5,891 (2 today)
Favourites
76 (who?)
Comments
39
×
So there's this program called Mischief that I feel like not a lot of people may know about right now. I only know about it thanks to my tumblr dashboard. 

Hmm, to talk about it would be easier in bullet points so let's get to that.

  • Infinite canvas, resolution, and dimension. It's all specialized textured vector so no matter how small you draw you can export it to a .psd or .jpg of ANY RESOLUTION AND ANY DIMENSION which is pretty fucking amazing and helps those people who can't handle heavy programs or preset resolutions like in SAI or Photoshop.

  • It's like drawing on paper. Like to me it's really forgiving paper. The select tool is pretty much like a canvas cropping device-- you select and then you can export the selected area as the cropped image. Otherwise it doesn't do nice things like resize, scale, or rotate. (Just yet anyway, I think they're still developing.) So it's a good practice tool.

  • It's really smooth and pleasant to draw on. I like it so far I feel like it's giving me freedom. I'm on my free trial so I'll test it out this long until I decide if I'll buy it or not.
HOWEVER, if you have any problems like "I can't install it," or "My tablet doesn't work with this," I can't help you at all. I'm not a Mischief representative but whenever I show people these things I get a lot of technical support questions I can't fix or answer. So I am just showing the program and my own experience. Do not ask me questions if you have problems with the program because I'm not tech support and I am not proficient at the program. But still, I hope it works out well for you!

My art with Mischief.
March by niaro
Download for PC and Mac here.
Add a Comment:
 
:iconbluefoxycat:
bluefoxycat Featured By Owner Aug 21, 2014  Hobbyist Digital Artist
Is this for tablets only, or can I get it on the computer?
Reply
:iconcofeeandsugar:
CofeeAndSugar Featured By Owner Feb 17, 2014  Hobbyist Digital Artist
my paint also has an infinite canvas its also free idk if u dont want to pay here it is mypaint.intilinux.com/
Reply
:icontruebluerue:
truebluerue Featured By Owner Nov 6, 2013  Hobbyist Writer
I got it for my macbook air and ran into a few problems with it. With continued back & forward email between me and support (plus a total reinstall of my OS), its working great now. My only problem I'm running into now is it doesn't have unlimited layers maybe 30 at most.(not a deal-breaker though) Either way I splurged and bought it yesterday & I am in love. Support is awesome and loves getting feedback on how they can improve. This program may be in it's baby stages right now, but it is definitely worth the money.
Reply
:iconarticusbutthead:
ArticusButthead Featured By Owner Oct 25, 2013
Oh wowie, thanks for sharing!
Reply
:iconicevalaxy:
IceValaxy Featured By Owner Oct 23, 2013  Student Digital Artist
Mm I've drawn in Mischief a couple of times :D I might buy it if I really get to liking it
Your art with mischief is beautiful ! :la:
Reply
:icons-kasumi:
s-kasumi Featured By Owner Oct 20, 2013
it's not opening 'cause of insufficient OpenGL support ; A ;
Reply
:iconpandiimania:
pandiiMania Featured By Owner Oct 20, 2013  Hobbyist Digital Artist
Crap! I actually don't want to try the free trial because I know I'll be tempted to buy it >△< And I don't have the money for it... But it looks freaking amazing!! <33
Reply
:iconj-uyen3:
j-uyen3 Featured By Owner Oct 20, 2013  Hobbyist General Artist
asdjklfsd aaah thanks for telling us about this, it sounds great!!! Unlimited canvas will be very useful, I will definitely try out the program sometime!
Reply
:iconsabamenides:
Sabamenides Featured By Owner Oct 20, 2013
Looks nice, interesting features; will have to try it out.
Reply
:icontamarussia:
tamarussia Featured By Owner Oct 20, 2013  Hobbyist Digital Artist
aww man i can't even use this program D: 
freakin' old computer that doesn't have open gl support jfc prime reason why i need a laptop
Reply
:iconsakura-pumpkin:
Sakura-Pumpkin Featured By Owner Oct 20, 2013  Hobbyist Digital Artist
//will attempt to give this a shot :iconzoominplz: <33333
Reply
:iconpompon-chan:
pompon-chan Featured By Owner Oct 20, 2013
Thank you so much for introducing this program! e v e 
I'm excited to try it out and your art turned out amazing!
Reply
:iconhina-mi:
Hina-Mi Featured By Owner Oct 20, 2013  Hobbyist Digital Artist
Ooh this looks really cool~ *v*
I will try it out, sincr I was only using SAI everytime..
Reply
:iconfellowfortressmember:
FellowFortressMember Featured By Owner Oct 20, 2013  Hobbyist General Artist
Wow I wanna try, but not just the free trial.

Someday (Far far away) when I have the 65 dollars I might have to choose between this and SAI.
Reply
:iconmidnightscastedangel:
MidNightsCastedAngel Featured By Owner Oct 20, 2013  Student General Artist
OOO IMMA TRY THIS
Reply
:iconlwyn:
lwyn Featured By Owner Oct 20, 2013
Omfg what!!! ITS LIKE PAPER. Ughh as soon as work slows down I'm trying it out. Cuz your sketch looks almost like paper 

Just wow. 

And paint!!!

*^* 

Limited layers are ok I usually one use 3 anyway


Thanks for finding
Reply
:iconniaro:
niaro Featured By Owner Oct 20, 2013
IT'S REALLY AMAZING THAT IT LOOKS SO MUCH LIKE PAPER WTF I feel like you'd really like it omg omg

ESP THE LAYER THING I mean p sure you can have infinite layers but it's nothing fancy like multiply/overlay or clipping groups that I'm so used to-- so I really like sketching and painting in it but I don't trust it for my clean work just yet *_*b
Reply
:iconlwyn:
lwyn Featured By Owner Oct 20, 2013
You'll be happy to know I dl'd it and tried it out *^* it took some getting used to (the arrow pointer is strange) BUT IT DOES FEEL LIKE PAPER!!! Tuesday (that's my day off) I think I'm gonna spend some really good time with it! 

I'm really empressed from your drawings!!! 

Ahhhhh I like how much like paper and pencil it is! Even the eraser effects are the same. ///0/// I think I'm in love
Reply
:iconniaro:
niaro Featured By Owner Oct 20, 2013
Edit -> Preferences -> Cursor should help!! you can have crosshairs or arrows or w/e *v*b I'm just using my arrow because I'm used to it lol thank u pchat

EEE YEAH IT'S REALLY GOOD I'M GLAD YOU'RE ENJOYING IT ^Q^ ///
Reply
:iconlwyn:
lwyn Featured By Owner Oct 20, 2013
!!!!! Omg that was almost too easy loll thanks!!!

After figuring out the kind of "pencil" (lol I keep wanting to say brush but it's really more like pencil) I'm finding it really nice to use ;w; I really want to improve digitally and this is making it easier (colors will come later...SO MUCH later lol) 

Just waiting for Tuesday to really dive in. This is so exciting 。・゜・(ノД`)・゜・。thanks for sharing it AHHHHHHHHH *holds you* 
Reply
:iconkimidoll:
Kimidoll Featured By Owner Oct 20, 2013
I'm am so gonna try this *Q* 

Reply
:icondeichuu:
deichuu Featured By Owner Oct 20, 2013
Nia niaaa, ty for sharing!
I will give it a try when I can * v *
Reply
:iconkuro-fukurou:
Kuro-fukurou Featured By Owner Oct 20, 2013  Hobbyist General Artist
It looks so amazing!! :heart:   /Q 3 Q/ I wants it!

If only I could afford it...   ; n ;
Reply
:iconniaro:
niaro Featured By Owner Oct 20, 2013
Use the free trial for now and see if you like it at least!
Reply
:iconkuro-fukurou:
Kuro-fukurou Featured By Owner Oct 20, 2013  Hobbyist General Artist
ok then o v o
Reply
:iconwinnietehpoohie:
winnietehpoohie Featured By Owner Oct 20, 2013  Hobbyist Digital Artist
awesomeeee!! it looks powerful and affordable! gonna look into it *v*
Reply
:iconshimuri:
Shimuri Featured By Owner Oct 20, 2013  Hobbyist Digital Artist
Oooh, it looks awesome! I use SAI, but I still find I draw better/more comfortably on paper, so I wonder how well this would work! ;^;
Reply
:iconkuropple:
Kuropple Featured By Owner Oct 19, 2013
ooooh 
interesting ovo 

although 
i'm rather fond with SAI 
and Gimp, 

i'll keep this in mind u w u 
thanks for suggesting~! 
Reply
:iconpunkion:
punkion Featured By Owner Oct 19, 2013  Hobbyist Digital Artist
Nah thanks for sharing!^3^
Reply
:iconsehika:
sehika Featured By Owner Oct 19, 2013
just saw this recently on my dash too and that vid of hidden drawings infinitely inside your drawings amused me so much---definitely gonna try this out LOASFALS
Reply
:iconjeiynx:
Jeiynx Featured By Owner Oct 19, 2013  Hobbyist Digital Artist
Thank you so much for sharing... I'm very excited to try this out!
Reply
:iconskudges:
skudges Featured By Owner Oct 19, 2013
oooh, thanks for telling us about this!  it looks really awesome.  I'm definitely going to try it out. 
Reply
:iconempt-minded:
empt-minded Featured By Owner Oct 19, 2013  Hobbyist Digital Artist
Interesting
Reply
:iconazaikar:
Azaikar Featured By Owner Oct 19, 2013
Ohh so trying this. Seriously, thank you for sharing this with us >u< ♥
Reply
:iconalpacasovereign:
alpacasovereign Featured By Owner Oct 19, 2013  Student Digital Artist
holy shit a program that WONT RUIN YOUR ART BY RESIZING IT? i am so trying this omg
Reply
:iconniaro:
niaro Featured By Owner Oct 19, 2013
LMAO EXACTLY RIGHT IT'S REALLY AMAZING TO ME;; THAT'S THE SOLE REASON I TRIED IT IN THE FIRST PLACE i'm just omg wow no pixelation wow so good...
Reply
:iconalpacasovereign:
alpacasovereign Featured By Owner Oct 19, 2013  Student Digital Artist
seriously that's the problem with pixel based programs- THIS IS A BLESSING i wish adobe would like learn to make their stuff vector based 8( it can be done as shown in example by this program so why not make it so art isn't a bitch with resizing?
Reply
:iconniaro:
niaro Featured By Owner Oct 19, 2013
I HAVE NO IDEA BUT LIKE IF THEY HAVE A BABY WITH SAI OR PHOTOSHOP BASICALLY THIS WOULD BE THE MOST AMAZING PROGRAM FOR ME WTF but so far it's really fantastic for painting in or drafting. I don't necessarily have the confidence to do something like cellshading especially since the layers are so limited but painting and sketching in it is rly fantastic ahhh
Reply
:iconalpacasovereign:
alpacasovereign Featured By Owner Oct 19, 2013  Student Digital Artist
yEAH the interface isn't really my type so i hope like as they improve upon it there'll be more options and ESPECIALLY LAYERS nervously sweats looks at my files with over 80 of them
sweats more
adobe pls
Reply
Add a Comment: